Mareridt og Myrekryb #2 af Nick Clausen

DSC_1291.jpg

 

Reklame// Tak til Forlaget Facet for anmeldereksemplar

 Mareridt og Myrekryb 2 er en novellesamling bestående af syv uhyggelige historier. Mød Daniel som downloader et spil med kun tre baner, som første gang skal spilles på telefonen, men anden gang skal spilles i virkeligheden. Gem dig sammen med Julie, da mærkelige ting sker i det hus hvor hun er babysitter og flygt sammen med Linda, der har en sindssyg mand i sit hus.

Mareridt og Myrekryb serien er det første jeg har læst af Nick Clausen og jeg er ikke blevet skuffet endnu. Mareridt og Myrekryb 1 var god, men Mareridt og Myrekryb 2 er endnu bedre! Selvom de syv historier alle er forskellige, formår Clausen at bringe uhygge ind i dem alle. Jeg kan specielt huske Indtrængeren. Jeg har aldrig som sådan læst en rigtig gyserhistorie før, men ved Indtrængeren sad jeg og var bange for at læse videre. I specielt denne historie havde forfatteren formået at få opbygget sådan et spændingsniveau, at jeg næsten sad og rystede på hænderne mens jeg vendte siderne. For selvom historien var uhyggelig, kunne jeg ikke lade være med at vende side efter side. Specielt dén historie gjorde indtryk på mig og jeg får stadig myrekryb når jeg tænker på dens handling og det må da virkelig være det som er målet for en forfatter til en uhyggelig historie? I så fald bragede Nick Clausen over målstregen, med alle de andre deltagere flere længder bag sig.

Generelt syntes jeg bare at det er en virkelig god novellesamling og jeg kan ikke finde en eneste fejl eller mangel i historierne. De er alle uhyggelige på hver deres måde. Nogle historier er mere realistiske end andre og det syntes jeg giver en god blanding. Jeg kan ikke vente med at få fingrene i den tredje bog og endnu engang bide negle, mens siderne vender sig selv.

Tre ord om bogen:
Uhyggelig, kort, god

Stjerner:
5/5

 


Skriv et svar

