Ar fra mit glemte liv af Nicole Boyle Rødtnes

DSC_1243.jpg

Anmeldereksemplar fra Alvilda

Forlagets beskrivelse:
Lærke vågner efter en hjerneoperation uden minder – men med en krop fuld af ar og tatoveringer, som hun ikke ved, hvor stammer fra. Hendes eneste spor er den dagbog, hun skrev til sig selv inden operationen. I glimt kommer hun i tanke om Alexander, men alt om ham i dagbogen er streget ud. Kun en enkelt advarsel står tilbage: Hold dig væk!

“Ar fra mit glemte liv” er tredje bog i en tematisk trilogi om kærlighed og identitet. Læs også “Hul i hovedet” og “XY”

Jeg tror, at jeg kan læse hvilken som helst at Nicole Boyle Rødtnes’ bøger og stadig kunne lide den. De historier hun vælger at fortælle, er så unikke på hver deres måde og man kan som læser ikke undgå at ville have mere. Det samme skete med denne bog. Jeg kunne så godt lide, at bogen vekslede mellem minder Lærke har fra før operationen og så nutiden. Hvert minde Lærke kommer i tanke om, giver ligesom en ledetråd til nutiden og det syntes jeg var så fedt. Jeg kunne også virkelig godt lide Lærke og Alexanders forhold til hinanden. Jeg kunne virkelig fornemme, at de havde kendt hinanden længe, selvom han jo i starten af bogen var en fremmed for Lærke. Men der kommer hele tiden hentydninger til, hvordan deres liv sammen var før operationen og det var så fedt.

Der er dog to ting, som ærgrer mig lidt ved denne bog, hvilket også er derfor den ikke får 5 stjerner. Man får igennem historien at vide, at der ligger et ”hemmeligt” dokument på Lærkes computer og jeg er så ærgerlig over, at læseren aldrig finder ud af hvad der står i det. Lærke prøver at åbne det, men kan ikke huske koden og det er som om hun bare stopper med at prøve. Åh hvor er jeg altså nysgerrig efter at finde ud af, hvad der stod i det dokument… Den anden ting er, at jeg syntes det er ærgerligt, at man ikke så mere til den dagbog som Lærke havde skrevet til sig selv inden operationen. Den blev lige nævnt et par gange i starten af bogen, men så så man ikke rigtigt mere til den og igen er jeg super nysgerrig, efter at vide hvad lærke ellers havde fyldt den med.

Det er virkelig det eneste jeg kan finde af ”fejl” i denne bog, for den er virkelig god og jeg er så vild med at Boyle Rødtness tager de lidt mere utraditionelle emner op og vælger at skrive om dem og hun gør det godt!

Tre ord om bogen:
Hukommelsestab, venskab, udfordringer   

Stjerner:
4/5

xo
-Amalie

 


Skriv et svar

