Krøniken om Morika #1 Sandsnogens Bid af Sidsel Sander Mittet

DSC_1254

Historien finder sted sekshundrede år før Eshri, Korau og deres venner forener Hilaerne og Morikanerne. Hilaerne har endnu magten, men interne stridigheder truer. Historien følger Morikaneren Itua, der lever som adelig sammen med sin familie, og den unge hilakriger Aaton som prøver at finde sin plads i hilaernes hierarki. På trods af deres forskelligheder, flettes deres skæbner sammen i det der bliver Morikas dybeste kærlighedshistorie og største tragedie.

Efter at have afsluttet Morika serien, som jeg elskede, kunne jeg næsten ikke vente med at komme i gang med ”Krøniken Om Morika.” Historien foregår som sagt sekshundrede år før Eshri og Koraus tid. En tid hvor Hilaerne og Morikanerne er splittede. På denne tid lever den adelige Itua, som bliver sendt til Hilaernes land for at ægte Byroon af Sandsnogens slægt. Inden længe bliver Aaton hendes livvagt og snart begynder Itua og Aaton at få øjnene op for hinanden.

Jeg kunne rigtigt godt lide både Itua og Aaton. Allerede efter et par sider kunne man mærke deres fælles tiltrækning og det syntes jeg var beskrevet rigtigt godt. Både Itua og Aaton syntes jeg også hurtigt at man fik medfølelse med og jeg ville virkelig have at deres forhold skulle lykkes.

En anden ting jeg også rigtigt godt kunne lide ved bogen, var at læseren fik præsenteret en del politik iblandet traditioner og normer fra landet som hovedpersonerne lever i. Dette var også beskrevet rigtigt godt og jeg syntes det var enormt spændende, at læse om hvordan Itua måtte sno sig for at undgå at gøre diverse ting forkert i hilaernes land.

Igen har Sidsel Sander Mittet formået at skrue et fantastisk univers sammen med en fantastisk cliffhanger til sidst og jeg glæder mig til at finde ud af hvad der sker i den næste bog.

Tak til forlaget Facet for bogen.

Tre ord om bogen:
Politik, magtforhold, kærlighed 

Stjerner:
5/5

Xo Amalie

 


Skriv et svar

