Odinsbarn af Siri Pettersen

_9788763842303

Forlagets beskrivelse:
Forestil dig at mangle noget alle andre har. Noget som beviser, at du hører til i denne verden, noget så vigtigt, at uden det er du ingenting: En pest, en myte – et menneske.
Som 15-årig opdager Hirka, at hun er et odinsbarn – en haleløs råddenskab fra en anden verden. Foragtet. Frygtet. Og jaget. Hun aner ikke længere, hvem hun er, og er tilmed på flugt for sit liv. Men dette er kun begyndelsen, og Hirka er ikke den eneste råddenskab, der er kommet fra en anden verden, men måske den eneste, der ikke er kommet for at dræbe. 

Stik mod al forventning er jeg blevet nød til at give op på at få læst Odinsbarn. Jeg kæmpede mig gennem den første halvdel af bogen og blev hverken fanget af plottet, hovedpersonen eller hendes mål. Hirka som hovedperson siger mig ingenting og jeg forstår ikke hvor forfatteren vil føre hende hen. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal skrive om hende, andet at jeg simpelthen ikke fandt hverken hende eller hendes historie interessant.

Derudover havde jeg også et kæmpe problem med sproget, som efter min mening simpelthen er for tung og nærmest trættende at læse. Sætningskonstruktionerne er efter min mening aaalt for lange og komplicerede. Selve historien syntes jeg lød ret spændende, men efter at have læst halvdelen af bogen, syntes jeg stadig ikke der er kommet gang i handlingen, hvilket er så ærgerligt.

Efter andres anmelderser at dømme, må jeg være omkring den eneste, som ikke er helt oppe i skyerne over denne bog. Andre har kaldt den fantastisk, hæsblæsende og andre ting i den dur. Men denne bog fungerede simpelthen ikke for mig og jeg er som sagt blevet nødt til at give op.

Andre anmeldelser af Odinsbarn:
Bibliotekattens Bøger
Litteratursiden
Deungesord

Tak til Bogreolen.dk for bogen, som kan købes her i fysisk format eller som e-bog.

Stjerner:
1/5

-Amalie

 


Skriv et svar

