Mareridt og myrekryb #1 af Nick Clausen

DSC_1203.jpg

I denne bog bliver læseren præsenteret for syv forskellige uhyggelige historier. I den ene historie er Nadia ved at drukne i set eget hus, da det bliver levnende og får vandet til at strømme. I en anden historie møder Peter en mærkelig dame, med møbler som ikke er af helt normal læder.

Jeg kunne rigtigt godt lide denne bog. Det er første gang, jeg læser noget af Nick Clausen og det fortryder jeg helt klart at jeg ikke har gjort før. Clausen skriver i et meget let sprog, som gør at bogen er super hurtigt læst, hvilket bare er rigtigt rart en gang imellem. Der er ikke nogle fantastiske beskrivelser af hovedpersonerne og deres omgivelser, men det gør ikke noget for historien bærer læseren gennem plottet og jeg tror at læseflowet ville blive ødelagt, hvis der var mere fokus på beskrivelserne.

Jeg kunne også rigtigt godt lide at historierne var så forskellige. De var alle sammen uhyggelige på hver deres måde og det fungerede altså super godt. Der var ikke to af historierne der bare mindede om hinanden og det syntes jeg altså er ret imponerende. Derudover var der i slutningen af hver historie en lille kommentar fra forfatteren og det syntes jeg var ret sjovt og kunne meget godt lide det. Det kunne fx være om man havde lagt mærke til nogle bestemte ting gennem historien eller en lille anekdote fra da han selv var barn. Det var super sjovt at læse og fungerede rigtigt godt.

Til sidst kan jeg kun sige at jeg nød bogen rigtig meget og glæder mig til den næste, hvor læseren bliver præsenteret for syv nye uhyggelige historier.

 

Tak til forlaget Facet for bogen.

Tre ord om bogen:
Uhygge, spændende, god 

Stjerner:
5/5

Xo
Amalie

 


Skriv et svar

