Hvidt Støv #2 Himlen Brænder af Line Kyed Knudsen

DSC_1190 (1).jpg

Emily og hendes venner er kommet i sikkerhed på hospitalet i Lindstead. Hospitalets forskere kæmper for at finde en kur, som kan hjælpe de folk der er blevet bidt af zombierne. Men de er i et kapløb mod tiden og for hver dag der går, bliver der mindre og mindre mad og vand. Emily bliver en del af et aktionsteam, som tager ud i byen for at finde forsyninger, men missionen går helt galt og snart er det ikke kun zombierne der er et problem.

Jeg havde glædet mig helt vildt til at komme videre i serien om Emily og hendes venner, for jeg elskede den første bog og havde derfor tårnhøje forventninger til denne her. Desværre blev de ikke helt indfriet, da Emily som hovedperson til tider irriterede mig, hvilket jeg slet ikke kan forstå, for jeg havde intet problem med hende i den første bog. Men for at tage et eksempel, så vil Emily fx ikke lære at køre bil af en eller anden årsag, hvilket jeg slet ikke kan forstå, når det at kunne køre er ret essentielt for at kunne hjælpe sine venner, komme ind i byen, finde mad og ikke mindst køre fra zombierne. Men det ville hun altså ikke og der var også andre lignende situationer hvor der blev taget nogle valg som jeg slet ikke forstod.

Det var så også et af de eneste problemer jeg havde, for jeg syntes at historien fortsætter rigtigt godt, fra hvor den sluttede i etteren og der er hele tiden nye zombier de skal bekæmpe, hvilket jeg elsker. Tempoet i bogen er højt, hvilket jeg godt kan lide og der er selvfølgelig også plads til en smule kærlighed og Emilys tanker midt i alt det her. Historien udviklede sig i en retning, som jeg ikke havde forudset og det kunne jeg godt lide. Jeg syntes dog at det var en smule ærgerligt, at sætningerne i bogen var så korte, for det forstyrrede altså min læsning hver gang der var et punktum og dem var der desværre mange af. Men jeg nød stadig historien rigtig meget og jeg glæder mig til at finde ud af hvad Emily nu har tænkt sig at gøre.

Tak til Line Kyed Knudsen for bogen.

Stjerner
4/5

Tre ord om bogen
Zombier, venner, flugt

Xo
Amalie


Skriv et svar

