Den barske sandhed om Thor + Loke #1 af Emil Blichfeldt og Søren Tim Nordbo

DSC_1190.jpg

Som teenagere er Guden Thor og Jætten Loke bedste venner. Ingen skal pisse på dem eller nødgøre dem, for så kommer vedkommende galt afsted. Thor og Loke skal ud til Gudeprøve efter de har pisset Odin af. Det bliver en farefuld færd, hvor de kommer til at stå ansigt til ansigt med Mosekonen, Jætter og andre fjender. Thor og Loke har kun sig selv og deres loyalitet over for hinanden, men er det nok?

Jeg havde glædet mig til at læse denne bog. Både fordi jeg syntes det var sjovt at få fortalt om Thor og Lokes liv inden de blev voksne, men også fordi at det er en graphic novel, hvilket jeg aldrig har læst før. Jeg kunne rigtigt godt lide historien og jeg syntes at den lidt mørke stemning som er i bogen fungerede rigtigt godt.

Jeg kunne rigtigt godt lide tegningerne i bogen, som var super flotte, selvom de var enkle og til tider både uhyggelige og drabelige. De var med til at give bogen en endnu mørkere stemning og det syntes jeg var en god ting. Både Thor og Loke var meget loyale over for hinanden og det syntes jeg var rigtigt fedt. De var så tætte at de nærmest vidste hvad den anden tænkte bare ved at kigge ham i øjnene. Jeg kan også rigtigt godt lide at man lærer lidt om Nordisk mytologi mens man læser, uden at det føles som om, man læser en fagbog. Informationerne kommer stille og roligt og virker som en naturlig del af historien.

Den her bog blev jeg meget positivt overrasket over. Den har et nemt og ligetil sprog, handlingen er ikke for langtrukken men går lige til sagen og sender ret hurtigt Thor og Loke afsted til Gudeprøven. Jeg glæder mig til at følge med i hvad der nu skal ske med Thor og Loke i næste bog.

 

Tak til forlaget Calibat for bogen

Stjerner
4/5

Tre ord om bogen
Guder, venskab, udfordringer

Xo
Amalie

 

 


One thought on “Den barske sandhed om Thor + Loke #1 af Emil Blichfeldt og Søren Tim Nordbo

Skriv et svar

