Skæbnens valg- Caldera 3 af Mette Bundgaard Laursen

DSC_1167.jpg

Kate er endelig tilbage på Jorden og fast besluttet på at leve sit liv som hun vil og ikke efter en eller anden profeti. Men hendes tanker bliver ved med at kredse om Naphal og hun har næsten givet op på at se ham igen, da Noah giver hende et tilbud, hun ikke kan afslå. Kate skal tilbringe en uge sammen med Naphal men da hun endelig genser ham, er han helt anderledes. Skal Kate give op og tage hjem eller skal hun kæmpe for at trænge igennem Naphals skjold og genfinde den dreng hun forelskede sig i.

Jeg var ikke specielt begejstret for de to første bøger i serien og er det desværre heller ikke for den tredje og sidste bog. Jeg syntes stadig, at Kate er ret irriterende som hovedperson. Fx prøver hun at sultestrejke 2 gange, hvilket jeg syntes er ret dumt, når hun selv siger at hun ikke dur til det. Hendes sultestrejke går da også i vasken begge gange og hun ender med at måtte luske ned i køkkenet efter mad. Derudover syntes jeg også at humoren virker lidt forceret på en eller anden måde jeg ikke helt kan forklare.

Slutningen på serien var ok, selvom jeg syntes at den gik ret hurtigt. Kate og Naphal blev gift og i løbet af det sidste kapitel nåede Kate og Naphal at kæmpe mod nogle prætorianere, blive tilfangetaget, kæmpe sig fri, overbevise kongen om at Naphal var hans søn og skabe ro i galaksen. Efter min mening er det ret meget action i løbet af et enkelt kapitel.

Jeg kommer nok aldrig til at være vild med denne serie, men jeg må dog sige, at jeg i det mindste var glad for, at det var Naphal og Kate der fik hinanden til sidst. Derudover er det også et ret flot cover som pynter fint på hylden.

Tak til forlaget Facet for bogen.

Tre ord om bogen:
Rumvæsener, kærlighed, udfordringer

Stjerner:
2/5

Xo
Amalie

 

 

 


Skriv et svar

