Ravnenes Hvisken af Malene Sølvsten

DSC_1170.jpg

En vil hun forelske sig i. En vil blive hendes bedste ven. En vil redde hendes liv. Og en vil slå hende ihjel.

Anne er synsk og kan se hændelser i fortiden. En nat ser hun i et syn en rødhåret pige blive myrdet og få skåret en rune i ryggen. Kort efter bliver flere rødhårede piger på egnen dræbt og alle får de skåret en rune i sig. Snart er Anne hvirvlet ind i en verden, hun ikke troede eksisterede med nordiske guder og mystiske kræfter. Intet er hvad det ser ud til når Anne og hendes venner- den asatroende Luna og den mere end gudesmukke Mathias- prøver at holde sig i live.

Lige så snart jeg havde læst beskrivelsen til denne bog, gjorde jeg alt hvad jeg kunne for at få fat i bogen hurtigst muligt. Den lød simpelthen så spændende og jeg kunne slet ikke vente med at komme i gang med den. Jeg blev ikke skuffet! Historien er utroligt spændende, karaktererne er unikke og stærke og sproget var enkelt og ligetil med utroligt meget humor.

Hvis vi starter med Anne og hendes venner, så får man straks sympati for Anne, selvom hun er lidt af en hård negl. Alt dette finder man dog lynhurtigt ud af bunder i en hård barndom med skiftende plejefamilier. Annes venner Luna og Mathias elskede jeg! Mathias var simpelthen så sød og beskyttende og så gør det jo ikke noget at, han ser ret godt ud. Jeg kunne også godt lide Luna der var utroligt farverig og altid glad, selvom det dog på nogle tidspunkter kunne irritere mig lidt at, hun var så overgearet- men det er en mindre detalje for det var hun bestemt ikke hele tiden og hun var en meget trofast og loyal ven.

Desuden var der en masse humor og hurtige replikker mellem karaktererne. Specielt mellem Anne og en som hed Elias. De smarte replikker fløj rundt og jeg elskede det. Sølvsten har virkelig ramt den rigtige tone og det ungdommelige sprog. Derudover blev man undervejs også introduceret til en masse nye karakterer men dette var intet problem da det foregik i et passende tempo og jeg syntes ikke at man blev forvirret som nogle gange godt kan være tilfældet. Der var også en masse Nordisk mytologi indblandet i historien, hvilket jeg syntes var rigtigt spændende at læse om.

Alt i alt er det en fantastisk historie og jeg kan slet ikke vente med at følge Anne og hendes venner i den næste bog.

Tak til forlaget Carlsen for bogen.

Tre ord om bogen:
Nordisk mytologi, humoristisk, venskab 

Stjerner:
5/5

-Amalie

 

 


Skriv et svar

