Bolsjoj by Johanne Algren and Merlin P. Mann

DSC_1138.jpg

Tvillingerne Sara og Simon er på vej til deres livs vigtigste balletkonkurrence på den berømte balletscene Bolsjoj i Rusland. De har trænet til dette hele livet og intet må slå fejl. Men en morgen er Simon væk og Sara sætter en jagt ind på at finde ham, men vil han overhovedet findes?

Da jeg hørte at denne bog handlede om ballet, var jeg så klar. Jeg har nemlig aldrig læst en bog der handler om ballet og var derfor rigtig nysgerrig på handlingen. Jeg tror at noget af det jeg allerbedst kunne lide ved bogen, var at der hele tiden blev givet små hints om at Simon ville forsvinde dagen efter. Dette blev gentaget et par gange og det var ret nervepirrende at læse når nu man vidste at Simon ville blive forsvinde. Da Simon så endelig forsvandt, er Sara selvfølgelig helt ude af sig og vil gøre nærmest alt for at finde ham. Det syntes jeg var beskrevet ret godt.

Desværre havde jeg ret svært ved at finde ud af hvordan personerne og omgivelserne så ud, da de kun blev ridset op i store træk, hvilket jeg syntes er ret ærgerligt, for det ville altså lige have gjort bogen det bedre. Derudover syntes jeg altså også at slutningen gik lidt hurtigt. Sara brugte rigtigt meget tid på at finde Simon, men lige pludseligt var det lidt som at forfatteren bare gerne ville være færdig med bogen og derfor skyndte sig at skrive handlingen ud. Jeg kunne dog rigtig godt lide at bogen foregik i Rusland. Jeg ved ikke helt hvorfor men på en eller anden måde gjorde det, det bare mere spændende for mig. Alt i alt er det en okay bog som er hurtigt læst.

Tak til forlaget Carlsen for bogen.

Tre ord om bogen:
Ballet, frygt, kærlighed

Stjerner:
3,9/5

-Amalie

 

English version

The twins Sara and Simon are on the way to their life’s most important ballet competition at the famous ballet scene Bolshoi in Russia. They have trained for this their whole life and nothing can fail. But one morning, Simon is missing and Sara puts a hunt on finding him.

When I heard that this book was about ballet, I was excited to read it. I have never read a book about ballet and was therefore very curious on the plot. I think that some of what I liked most about the book was that the whole time there was given small hints about Simons would disappearance the day after. This was repeated a few times and it was quite thrilling to read now that you knew that Simon would disappear. When Simon finally disappeared, Sara is of course completely out of herself and will do almost anything to find him. I think it was described quite well.

Unfortunately I had a hard time figuring out how the people and the surroundings looked like when they were only outlined in broad terms, which I think is rather unfortunate, because it would all just have made the book better. In addition, I thought so too that the end went a little fast. Sara spent very much time trying to find Simon, but suddenly it was a bit like the author just wanted to be done with the story and therefore hurried to write the action out. However, I really liked that the book took place in Russia. I do not know why but somehow it made the story more interesting I think. Overall it is an okay book that is quickly read.

Three words about the book:
Ballet, fear, love

Stars:
3,9/5

-Amalie

 


Skriv et svar

