Skyggernes Spil- Caldera 2 af Mette Bundgaard Laursen

DSC_1135.jpg

Kate er rejst med sin kæreste Noah til Caldera galaksen, som er blevet overtaget af den onde Naphal. Noah mener at det er Kates skæbne, at besejre Naphal for det står der i profetien. Men da Kate endelig står ansigt til ansigt med Naphal, finder hun ud af at Naphal ikke er som hun troede.

Jeg var ikke super begejstret for den første bog i Caldera serien og er det desværre heller ikke med bog nr. 2. Det der mest af alt gjorde at jeg ikke brød mig om bogen var helt klart hovedpersonen Kate. Jeg magtede hende simpelthen ikke. Hun gav alt for hurtigt op når tingene ikke lykkedes for hende. Derudover syntes jeg altså også at Kate var ufatteligt dum. På et tidspunkt sagde Naphal- som hun for øvrigt lod sig tage til fange af frivviligt- at de skulle ud på en tur og at Kate derfor skulle tage et håndklæde med. Her spørger Kate om det er fordi de skal ud og bade, hvilket Naphal ikke vil svare på. Da de så kommer til turens destination, viser det sig at de SKAL bade og der bliver Kate meget overrasket, for det havde hun slet ikke forventet og det vil hun ikke for hun har ikke badetøj med. Og det er så her at jeg tænker, at det er rimeligt logisk at hun nok skal bade hvis hun skal have et håndklæde med, men så langt tænkte Kate åbenbart ikke, hvilket irriterede mig rimeligt meget.

Desuden følte jeg ærligt talt at bogen var et dårligt forsøg på at lave en anspændt situation mellem Kate og hendes ”kidnapper” da hun aldrig var bange for hendes kidnapper Naphal og endte med godt at kunne lide ham. Hvilket jo er fint nok, jeg syntes bare at når Kate nærmest fra dag et er forelsket i hendes kidnapper så falder historien lidt til jorden.

Noget godt ved bogen var dog at der i det mindste var blevet fokuseret lidt mere på at beskrive omgivelserne og personerne.

Tak til forlaget Facet for bogen.

Tre ord om bogen:
Rumvæsener, forelskelse, ikke så god.

Stjerner:
2/5

Xo
Amalie

 


Skriv et svar

