Jeg er her stadig af Clélie Avit

DSC_1114.jpg

Elsa har ligget i koma i flere måneder. Ingen tror at der er noget håb for hende, at hun nærmest ikke er levende, men Elsa kan høre alt hvad der foregår omkring hende. Thibault forvilder sig en dag ind på Elsas stue, hvor han tager et hvil. Langsomt begynder han at besøge Elsa jævnligt og et slags forhold opstår imellem dem. Men tiden er knap for inden længe vil Elsa blive frakoblet de livsnødvendige maskiner.

Da jeg gik i gang med bogen, havde jeg egentligt forventet at det ville være en historie om mennesker på omkring 17-18 år, hvilket jeg havde set frem til, for dem kan jeg identificere mig med. Men historien handlede altså om mennesker på omkring 30 år og da jeg fandt ud af det, blev jeg altså nødt til at holde en pause med bogen, for jeg kunne slet ikke identificere mig med dem.

Nå men efter min pause fortsatte jeg selvfølgelig min læsning, men jeg var altså ikke videre begejstret, da bogen jo i store træk ”bare” handler om en pige der ligger i koma. Jeg syntes at det var en ok sød historie, men det er altså ikke en bog jeg kunne finde på at genlæse, da jeg ikke rigtigt syntes at der skete noget med handlingen.

Jeg syntes også bare, at der var en stor mangel på personlighed fra karaktererene. Jeg følte at de alle var meget anonyme. Og ja jeg ved godt at Elsa jo ikke kan se men kun høre de mennesker der er omkring hende. Men så syntes jeg godt at forfatteren kunne have gjort noget mere ud af at bruge Elsas hukommelse til at beskrive fx hendes venners udseende når de kom ind på hendes stue.

Tak til forlaget Lindhardt og Ringhof

 

Tre ord om bogen:
Koma, længsel, fanget

Stjerner:
2,5/5

xo
Amalie


Skriv et svar

