Ilttyv 2 af Nicole Boyle Rødtnes

DSC_1092.jpg

Marton har kastet Troy gennem sløret og ingen ved om han overhovedet vil overleve. Shay vil have hævn, men det er som om at Marton altid ved hvad hun tænker og Shay kan aldrig rigtigt få skovlen under ham. Men da Shay finder nogle oplysninger om Marton der kan vælte ham en gang for alle, begynder en plan at tage form. Spørgsmålet er nu om Shay kæmper for sin døde bror eller om han rent faktisk har overlevet.

Det er noget tid siden at jeg har læst den første bog og jeg havde egentligt lidt glemt hvad der helt præcist var sket. Men her var det så at man i løbet af de første par kapitler lige fik genfortalt hvad der egentligt var sket og det var så rart. Efter de første to, tre kapitler var jeg helt med på historien igen og kunne koncentrere mig om handlingen i stedet for hele tiden at spekulere over hvad der var sket i den forrige bog.

Desuden så er der i slutningen af hvert kapitel også en cliff hanger der simpelthen bare drev en til at læse videre, og det syntes jeg er virkeligt imponerende af forfatteren. Historien står heller aldrig stille, der sker altid noget nyt hvilket er rigtigt rart og jeg følte aldrig at historien blev kedelig. Selve historien syntes jeg altså også bare er virkelig god. Jeg elsker ideen med at alle skal bære ilt på ryggen for at kunne overleve.

Til allersidst vil jeg også gerne rose coveret. Jeg syntes simpelthen at det er så flot og jeg kan slet ikke lade være med at beundre det.

Tak til forlaget Alvilda for bogen.

Tre ord om bogen:
Tyveri, hævn, spænding

Stjerner:
5/5

xo
-Amalie

 


Skriv et svar

