To all the boys I’ve loved before/ Hvis bare du var min by Jenny Han

DSC_0938Når Lara Jean beslutter sig for, at hun ikke vil være forelsket i dreng længere, så skriver hun et brev til ham. I brevet beskriver hun alle sine følelser for ham. Hun skriver endda adresse på brevene men sender dem aldrig. I stedet lægger hun brevene ned i sin hatteæske, hvor hun gemmer dem.  En dag kommer den populære dreng Peter hen til hende og siger at han har modtaget hendes brev. Lara Jean skynder sig flov hjem og finder ud af at alle hendes breve er blevet sendt, inklusive det til hendes storesøsters kæreste, som også er en af hendes bedste venner. Snart er Lara Jeans kærlighedsliv gået fra ikke eksisterende til ude af kontrol.

Da jeg begyndte på denne bog, havde jeg ikke de højeste forventninger til den. Jeg tænkte, at det var endnu en af de der kærlighedsbøger der bare ender med, at blive alt for sukkersøde. Det var det overhovedet ikke. Bogen endte nemlig med at tage en helt uventet drejning, som jeg ikke har oplevet i nogen anden bog endnu. Jeg vil dog ikke spolere overraskelsen ved at sige hvad der sker, selvom jeg virkelig har lyst til det.

Jeg syntes at det her er en utrolig sød historie, som jeg fik læst i løbet af et par dage. Jeg elskede alle karakterenes personlighed, som alle var sprudlende, men samtidig meget individuelle og det blev bare beskrevet super godt. Især Peters og Lara Jeans personlighed var jeg vild med. Jeg elskede at Lara Jean fandt opdagede at Peter ikke kun var en snobbet, flot og populær dreng men også bare et menneske ligesom os andre.

Det her er en bog som jeg helt klart vil anbefale til mange mennesker fremover og da den sluttede sad jeg stadig tilbage med mange ubesvarede spørgsmål. Og som enhver anden ville have gjort, begyndte jeg selvfølgelig at søge rundt på nettet og fandt ud af at der også er en to’er som jeg bare SKAL læse og slet ikke kan vente på bliver oversat. Derudover er bogen altså også kommet på listen over mine yndlings bøger. Se at få den læst!

Tak til forlaget Carlsen for bogen.

Tre ord om bogen:
kærlighed, overraskende, sød

Stjerner:
5/5

xo
Amalie

 

English version

When Lara Jean decides that she don’t want to be in love with a boy anymore, she writes him a letter. In the letter she describes her feelings for him. She even puts on an address but she never sends the letters, instead she hides them in a box. But one day the most popular boy in her school, Peter approach her and tells that he has received her letter. Embarrassed Lara Jean runs home only to discover that all the letters have been sent, including the letter she wrote to her big sisters boyfriend, who’s also one of Lara Jeans closest friends. Soon Lara Jeans love life goes from non existing to out of control.

When I started this book I my expectations were pretty low. I thought that this would be one of those love books which were completely sugarcoated. This wasn’t one of those books. The book was nothing like I had expected and it was so good.

I think that this is a really cute story and I really loved the characters’ personality. I especially loved Lara Jean and Peter.

This I a book that I definitely will recommend to others and I can’t for the sequel to be translated into Danish.

Three word about the book:
Love, surprising, cute

Stars:
5/5

xo
Amalie


One thought on “To all the boys I’ve loved before/ Hvis bare du var min by Jenny Han

Skriv et svar

