Det Uendelige Hav af Rick Yancey

DSC_0923.jpg

Cassie er flygtet fra Camp Haven sammen med sine venner. De gemmer sig på et forladt hotel hvor de kan høre rotterne kravle rundt inden i væggene. De har to muligheder 1: at blive i hotellet vinteren over og håbe, at de kan klare sig igennem den, eller 2: at drage ud for, at finde et bedre skjulested. Ingen af valgene er særligt attraktive men noget må de gøre for ingen ved hvornår De Andre vil angribe igen.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke havde læst Den 5. Bølge som er den første bog i serien inden jeg gik i gang med Det Uendelige Hav som er anden bog i serien. Set i bakspejlet var det nok en smule dumt, for jeg havde faktisk rigtigt svært ved helt præcist, at finde ud af hvem de forskellige personer var og hvad der helt præcist var sket i den første bog. Men da jeg var kommet lidt ind i bogen og havde lært personerne, at kende, begyndte jeg faktisk, at nyde historien.

Rick Yancey har sin helt egen skrivestil og jeg skulle virkelig holde tungen lige i munden da jeg læste bogen for ikke, at blive hægtet af, men da jeg så var kommet ind i en rytme og affandt mig med, at det bare var hans måde, at skrive på, så blev historien virkelig god med en helt anderledes måde, at få tingene sagt på end hvad jeg normalt er vant til.

Udover, at man selvfølgelig følger hovedpersonen Cassie, så er der også små sidehistorier som jeg syntes var rigtig spændende, at læse. Her kunne man fx få noget, at vide om en af personenes barndom. Og i de sidste kapitler af bogen følger man en af bipersonenerne i stedet for Cassie og der kom altså en ret stor cliffhanger til sidst der gør, at jeg er rigtigt spændt på den næste bog i rækken.

Tak til forlaget Gyldendal for bogen.

Tre ord om bogen:
Spænding, indviklet, rumvæsener

Stjerner:
4/5

xo
-Amalie

 


Skriv et svar

