Den Som Tøver af Astrid Heise-Fjeldgren

DSC_0918.jpg

Aik lever i minerne sammen med sin far, hvor der er sikkert og hvor han kan få en uddannelse. Men Aik kan ikke forstå hvor hans mor og søster er blevet af. Sammen med Ken flygter Aik fra minerne for, at få svar på sine spørgsmål.

Jeg er bestemt ikke stolt af det, men jeg er blevet nødt til, at opgive, at læse bogen færdig. Jeg kan bare mærke, at det her er en bog som jeg aldrig kommer til, at afslutte, hvilket jeg er virkelig ked af, for jeg gør mig altid umage med, at læse de bøger jeg får til anmeldelse, selvom de måske ikke lige er min kop te.

Jeg syntes, at bagsideteksten lød virkelig spændende, sådan lidt sci-fi, fremtidsagtig hvilket plejer, at være noget af det jeg elsker, at læse. Men som sagt så fangede denne her bog mig overhovedet ikke, selvom jeg nåede over halvvejs igennem bogen.

Jeg tror, at grunden til, at bogen ikke fangede mig er fordi, at jeg simpelthen ikke forstår hvor historien er på vej hen, og så syntes jeg også, at handlingen er meget langsommelig. Der skete ikke rigtigt noget med historien og så mødte Aik og Ken nogle personer, på deres rejse som jeg slet ikke kunne forstå hvad havde med historien, at gøre.

Derudover er der også i bogen nogle sider der er skrevet med kursiv som jeg tror skal forestille, at være Aik der er på en slags hospital, hvor han fortæller hele historien. Men de her stykker syntes jeg er meget rodede og sproget er ret forvirrende efter min mening. Jeg ville virkelig ønske, at jeg kunne lide bogen, men den fangede mig altså bare desværre ikke.

Så fordi jeg ikke har afsluttet bogen, vil jeg ikke give den nogle stjerner.

 

Tak til forlaget Gyldendal for bogen.

Tre ord om bogen:
Fremtiden, venner, tvivl

Stjerner:
?/5

xo
-Amalie

 


Skriv et svar

