Forbandede mødom/Forpulede kærlighed af Sarah Engell

DSC_0898

15 årige Maria har et helt almindeligt liv med en sød kæreste og sin bedste veninde Christina. Men da hendes mor og far bliver skilt begynder tingene, at komme ud af kontrol og snart er Maria en tikkende bombe der kan sprænge i luften hvornår det skal være.

Jeg syntes, at det her er en sød ungdomsbog med et ungdommeligt og nutidigt sprog. Jeg kunne godt lide hovedpersonen Maria, og de tanker hun gjorde sig, mens hun kæmpede med de problemer en typisk teenager har og sine forældres skilsmisse.

Jeg kunne rigtigt godt lide, at læse om Marias og hendes kærestes forhold. De var så søde over for hinanden, selvom Maria engang imellem var urimelig over for hendes kæreste, hvilket irriterede mig lidt.

Historien bliver fortalt over en sommer og man kan virkelig fornemme den sommerlige stemning som bogen har, når jeg tænker tilbage på den emmer bogen af varme sommeraftener og blødt sollys.

Alt i alt syntes jeg, at det var en fin bog som jeg vil anbefale til teenagere fra 13-15 år.

 

Tak til forlaget Carlsen for bogen.

Tre ord om bogen:
Ungdommen, kærlighed, problemer

Stjerner:
3/5

-Amalie


Skriv et svar

