Spektrum 2- Geminiderne af Nanna Foss

DSC_0887.jpg

Pi og hendes venner forsøger, at løse mysteriet om hvad der egentligt er sket med dem. Men der bliver ved med, at dukke nye mærkelige ting op: en telefonsvarerbesked fra fremtiden, og en mystisk person med en rød hættetrøje. Og som om det ikke skulle være nok så støder de også på en andre der er ligesom dem.

Efter slutningen på Spektrum 1-Leoniderne kunne jeg næsten ikke vente på, at læse to’eren. Heldigvis var jeg så heldig, at have den liggende parat til, at blive læst. Og hold nu fast hvor jeg bare elskede fortsættelse på historien, den bliver udviklet så fint og jeg elsker forfatterens skrivestil. Hovedpersonerne er altid rappe i replikken og man er aldrig i tvivl om hvem der taler. Jeg elsker det her univers hvor tidsrejser er mulige og det er virkelig interessant, at høre om forskellige tidsrejseteorier og om hvordan personerne refererer til dem i bogen. Derudover var der også nogle twists igennem bogen som gjorde, at jeg fik endnu mere lyst til, at læse videre.

I denne bog er det Pi som er hovedpersonen og engang imellem har hun et flashback fra dengang hende og hendes bror boede i Australien som er virkelig spændende, at læse fordi der hele tiden bliver fortalt videre på flashbacket.

Hvis jeg skál nævne noget negativt, så bliver det kun små bagateller som, at de her tidsrejse teorier godt kan være en lille smule forvirrende og at de nogen gange rejser tilbage i tiden og så frem til deres nutid og så tilbage til fortiden igen. Men det er også det absolut eneste.

Jeg elskede Spektrum 2 og fik den læst alt for hurtigt, siderne vender næsten sig selv og jeg kan slet ikke vente med, at komme i gang med tredje bog.

Tak til forlaget Tellerup for bogen.

Tre ord om bogen:
Tidsrejser, mystik, venskaber

 Stjerner:
5/5

 

Xo
Amalie

 


Skriv et svar

