Anmeldelse af:Profetiens kald-Caldera 1 af Mette Bundgaard Laursen

DSC_0882.jpg

Kate er en helt almindelig 17 årig pige som går på gymnasium. En dag starter der en ny dreng i klassen som hedder Noah. For, at sige det mildt kan Kate ikke så godt lide Noah. Dette er dog lidt af et problem for Noah da han er prins af en fremmed galakse, sendt ned til jorden for, at vinde Kates kærlighed som der står i profetien. Men Noah må indse, at det er sværere at vinde Kates kærlighed end han havde regnet med og hvordan kan han nogensinde fortælle hende, at hun er den udvalgte til, at redde hans galakse når hun nærmest ikke engang vil være venner med ham?

 

Jeg kan rigtigt godt lide, at man får lov til, at høre om Kates almindelige hverdag, med arbejde og skole til at starte med og også gennem resten af bogen. Det syntes jeg fungerede rigtigt godt fordi, at jeg selv kan genkende de her ting med, at man sidder rundt om bordet og snakker med sine forældre.

 

Jeg syntes også, at det er rigtigt godt fundet på af forfatteren, at kalde Noah for Chad når han bliver den her arrogante person der skal spille smart over for Kate. Jeg syntes. at det fungerer rigtigt godt, at der kan stå noget i stil med: ”og Chad er tilbage,” for så ved læseren, at nu skal man forholde sig til en arrogant type. Derudover så bliver historien fortalt i datid men med kommentarspor fra Kate og det har jeg egentligt aldrig oplevet før, men det fungerer. Nogen gange kan man høre en fremtidsversion af Kate kommentere på sin egen historie og fx sige, at: hvis jeg havde vidst det havde jeg ikke gjort sådan og sådan og det gjorde bare, at jeg blev endnu mere spændt på historien.

 

Desværre syntes jeg, at der mangler en god portion beskrivelse af både omgivelserne og personerne. Jeg syntes, at der blev sprunget lidt let henover specielt personbeskrivelserne og jeg har stadig svært ved, at se Kate og Noah for mig, hvilket ikke er så heldigt når de er hovedpersonerne.

 

Jeg syntes heller ikke rigtigt, at historien har fanget mig helt så meget endnu. Jeg venter stadig på, at der sker et eller andet der gør, at jeg ikke kan lægge bogen fra mig igen, men mon ikke det kommer i bog nr. 2 som jeg ser frem til, at læse.

 

Tak til forlaget Facet for bogen.

Tre ord om bogen:
Kærlighed, rumvæsener, skolelivet

Stjerner:
3,5/5

Xo

Amalie


One thought on “Anmeldelse af:Profetiens kald-Caldera 1 af Mette Bundgaard Laursen

Skriv et svar

