Review:Ruby Red/ Rubinrød by Kerstin Gier

DSC_0712.jpg

Gwendolyn er hele sit liv blevet forberedt på at det er hendes kusine Charlotte der har genet til at rejse i tiden, men da Gwendolyn en dag bliver svimmel og derefter finder sig selv i en helt anden tid, opdager hun og hendes familie at det er hende der har tidsrejse genet, hvilket det ikke er alle der er lige begejstrede for. Nu er det Gwendolyn, der med hjælp fra den arrogante Gideon må bringe orden i fortiden. Men ikke alt er hvad det giver sig ud for at være og Gwendolyn må spørge sig selv hvem hun kan stole på.

Jeg syntes egentligt at det var en meget god historie men jeg manglede ligesom lidt spænding, som jeg håber lidt på at der kommer i anden bog. Så blev jeg også forvirret over navnene som jeg syntes alle var meget ens, men det er nok bare mig, for jeg har lige opdaget at ingen af navnene mindede om hinanden og at der faktisk er et stamtræ over alle personerne bagerst i bogen. Story of my life i guess.

Jeg kunne rigtigt godt lide to af bipersonerne. Den første var Gideon, jeg kan rigtigt godt lide at han er så arrogant til at starte med, men at han ligesom vender sig til Gwendolyn og bliver mere sød overfor hende. Selv den måde han taler og bevæger sig på et godt beskrevet, man kan tydeligt fornemme at han skal være den arrogante type. Den anden biperson er Gwendolyns veninde Leslie, hun er simpelthen så sød, hun hjælper Gwendolyn rigtig meget og er næsten en lille detektiv. Hun er også den eneste Gwendolyn har fortalt hemmeligheden om sin familie til.

Og se lige coveret på bogen, det så smukt med den røde farve og den flotte kjole- jeg elsker det. Og så fandt jeg ud af at bogen faktisk er blevet filmatiseret, så den vil jeg se om jeg kan få tid til at se her i juleferien.

 

Tak til forlaget Turbine for bogen. 

Tre ord om bogen:
Tidsrejser, venskab, anderledes

Stjerner:
3/5

xo
-Amalie

 

English version

 Gwendolyn has all of her life been told that it was her cousin Charlotte who has the time traveling gene, but one day when Gwendolyn gets dizzy and suddenly finds herself in another time, she and her family discovers that she has the time traveling gene and not her cousin. Now Gwendolyn, with help from the arrogant Gideon has to make the past right. But not all is what it seems and Gwendolyn has to ask herself who she can trust.

I quite enjoyed the book but I could use a bit more excitement, which I am hoping for in the sequel. Also I got at little confused about the names because I think that they are very much alike. I guess that’s just me, and after I discovered a family tree in the last pages, I felt pretty stupid. But that’s just the story of my life I guess.

I really liked two of the minor characters. I really liked Gideon because he was so arrogant in the beginning of the story. Even the way he walks and talks indicates that he is very arrogant. The second minor character was Gwendolyn’s friend Leslie. She’s so cute and helps Gwendolyn a lot, she’s like a little detective.

And I have to mention the cover of the book, it is so beautiful with the red color and the stunning dress, I just love it. And then I have found out that the book actually has been made into a movie, so I would like to check that out.

 

Three words about the book:
Time traveling, friendship, different

Stars:
3/5

xo
-Amalie

 

 


Skriv et svar

