Dødssejleren- Sjælens håb af Nina Rosenmeier

DSC_0653

Da Sara møder Joey, bliver hendes liv forandret. Hun bliver omgående forelsket i ham, men da en tragisk begivenhed skiller dem ad, bliver hun ude af sig selv af sorg. Heldigvis bliver de genforenet på dødssejleren, og alt er godt, altså hvis man lige ser bort fra, at de begge er døde.

Jeg havde glædet mig meget til denne bog, da jeg syntes at bagsideteksten lød rigtigt spændende. Jeg blev dog noget skuffet, da jeg slet ikke syntes at bagsideteksten har noget med selve historien, at gøre-uheldigvis. Det der står på bagsiden, lægger op til noget helt andet end det der rent faktisk sker i bogen, hvis man spørger mig. Så det er jo lidt ærgerligt.

Det skal man ikke lade sig slå ud af, for selve historien er faktisk meget sød. Det eneste jeg syntes mangler er lidt spænding, da den desværre bliver lidt kedelig. Og det er super ærgerligt, at sidde med en fornemmelse af, at bogen ikke er spændende, der hvor den skal være det.

Der er dog også nogle gode elementer i bogen. Jeg syntes at forfatteren har været rigtig god til at beskrive Joeys og Saras kærlighed til hinanden, man kan fornemme den på hver eneste side, og det er så fedt. En kærlighed der ikke engang bliver brudt af døden. Og så kan jeg også rigtigt godt lide den måde selve historien er skrevet på, altså at man ved hvad alle personerne føler og tænker. Og den måde hvorpå der bliver hoppet frem og tilbage mellem forskellige scener fungerer også rigtigt godt.

Tak til forlaget Mellemgaard for bogen.

Tre ord om bogen:
Kærlighed, udfordringer, død

Stjerner:
3/5

xo
-Amalie


Skriv et svar

