Review: The Young World-De overlevende by Chris Weitz

DSC_0647 (1)

The Young World-De overlevende handler om Jefferson og Donna, der begge lever i den samme gruppe på Manhattan. En sygdom, som gør at alle undtagen de unge dør, har hærget hele verden. Da Jeffersons bror dør af sygdommen, sætter han sig for at finde en kur. Jefferson, Donna og en håndfuld andre beslutter sig for at forlade deres hjem i jagten på en kur, men intet går som forventet, og de finder ud af, at intet er som det ser ud.

Denne bog havde jeg glædet mig til for helt ærligt, hvor spændende lyder det ikke lige, at en sygdom dræber alle undtagen de unge? Man får fortalt historien fra to synsvinkler: Donna og Jefferson. Donna er meget humoristisk, og det kan man tydeligt fornemme, at forfatteren har formået at få frem i hendes udtalelser og tanker. Jefferson er meget beskyttende og vil gå rigtigt lang for at redde dem han elsker så da hans bror, som også er gruppens leder dør er det et kæmpe tab for ham.

Jeg syntes egentligt, at det var en meget god fortælling, men den fangede mig først efter ca. 100 sider, hvilket jeg syntes er lidt ærgerligt, da bogen kun er på ca. 350 sider. Jeg syntes, at det var en god bog, men det var aldrig sådan, at jeg tænkte: ”wow jeg kan simpelthen ikke lægge den fra mig”, hvilket jeg selvfølgelig syntes er brandærgerligt. Jeg håber virkelig, at toeren er lidt mere spændende, for jeg syntes, at ideen med bogen er rigtig god og vil rigtigt gerne finde ud af hvad der nu sker.

Tak til forlaget Gyldendal for bogen.

Tre ord om bogen:
Sygdom, død, kærlighed

Stjerner:
3/5

xo
-Amalie

English version

 The Young World is about Jefferson and Donna who both live in the same group in Manhattan. A sickness who has wiped out all population except the young ones has racked the world. When Jefferson’s brother is killed by the sickness, Jefferson decides to leave his home to find a cure with Donna and a bunch of others, but nothing goes as expected and they find out that nothing is as it seems.

I have been looking forward to this book, I mean come on, how exciting is it that a sickness kills everybody except the young? The story is told from two points of views: Donna’s and Jefferson’s. Donna is very humoristic and that is clearly described when you read the story. The writer has done a really good job describing that. Jefferson is very protective and is willing to go really far to protect the ones he loves, so when his brother- who also happens to be the leader of the group- dies Jefferson feels a great loss.

I think it was a good story but it didn’t catch me until I’ve read the first 100 pages. Which I think is annoying when the whole book only contains around 350 pages. I thought it was a good book but I never thought: “wow this a book that I can’t stop reading” . I Really hope that the sequel is a bit more exciting, because I like the idea of the book and would like to find out what happens next.

Thank you to the publishing house Gyldendal for letting me read this book.

Three words about the book:
sickness, dead, love

Stars:
3/5

xo
-Amalie


Skriv et svar

