Review: Isla og jagten på lykke/ Isla and the happily ever after by Stephanie Perkins

DSC_0585

Isla har i flere år været forelsket i tegneren Josh, men har aldrig gjort noget ved det. De går på samme skole men har aldrig rigtigt talt sammen. Da hun i sommerferien møder ham på en café-høj på bedøvelsesmiddel- kan hun ikke lade være med at tage kontakt til ham. Det ender med at han følger hende hjem og næste aften tager hun tilbage til caféen for at møde ham igen, men uden held. Dette fortsætter i flere uger, uden held indtil Isla til sidst giver op. Men da hun begynder i skole igen, ser hun Josh og kan ikke lade være med at tage kontakt til ham igen.

Jeg havde glædet mig meget til at læse denne bog da jeg kun har hørt godt om den. Jeg kunne også rigtig godt lide den men den blev lidt for sukkersød til min smag. Jeg følte ikke rigtigt at Josh og Isla som sådan havde nogle udfordringer de skulle igennem.

Men jeg elskede den måde Josh blev beskrevet på som den her indadvendte tegner som-sjovt nok- brugte tiden på at tegne. Og de første sider af bogen fangede mig simpelthen så meget, at jeg fik læst næsten halvdelen på en gang og det er rimeligt imponerende hvis jeg selv skal sige det da jeg syntes at jeg har super travlt lige i øjeblikket med skole, lektier osv.

Dog syntes jeg ikke at Isla var så godt beskrevet. Jeg manglede virkelig et billede af hvordan hun så ud, her kunne det have været rart med lidt flere detaljer. Dette gælder for den sags skyld også resten af bipersonerne, jeg havde slet ikke noget billede af hvordan de så ud og det er også derfor at jeg ”kun” giver bogen 4 stjerner.
Til sidst vil jeg lige sige at hvis du elsker romantik så er det her den næste bog du skal læse.

Tak til forlaget Lindhardt og Ringhof, og Plusbog.dk for bogen.

 Tre ord om bogen:
Romantisk, tegninger, kærlighed

Stjerner:
4/5

xo
-Amalie

English version

For years Isla has loved the drawer Josh but has never done anything about it. They go to the same school but have never really spoken. In the summer vacation when Isla meets Josh in a café- high on anesthetics – she can’t resist to contact him. He ends up following her home and the night after she returns to the café to meet him again-without luck. This continues for weeks with no luck and finally Isla gives up. But when school starts again Isla meets Josh and can’t resist contacting him again.

I had been looking forward to read this book because of the good reviews. I also liked it but it got all to sugar sweet to me. I didn’t feel that Josh and Isla really had any challenges to overcome.

But I loved they way Josh was described as this introverted teenager who likes to draw. And the first pages of this book caught me so much that I read the first half in one sitting- witch is pretty impressive I think since I’ve been drowning in homework.

Sadly I didn’t think that Isla was described very good, I had a really hard time imagining her and some more details would have been nice. The same goes for the minor characters I didn’t have a single clue of what they looked like and that is also why I’m “only” giving the book 4 stars.

Finally I just want to say that if you love romance this is the next book that you should be reading.

Thank you to the publishing house Lindhardt and Ringhof, and Plusbog.dk for letting me read this book.

Three words about the book:
Romance, drawings, love

Stars:
4/5

xo
-Amalie


One thought on “Review: Isla og jagten på lykke/ Isla and the happily ever after by Stephanie Perkins

Skriv et svar

