Review of Prodigy by Marie Lu

DSC_0566

I fortsættelsen til Legend er June og Day undsluppet republikken og er flygtet til Vegas for, at slutte sig til Patrioterne i kampen mod republikken. De skal bare lige klare en enkelt opgave: at myrde den nye Elektor. Men da June opdager, at den nye Elektor slet ikke er som sin far, bliver hun i tvivl om hvorvidt det overhovedet er en god ide at gennemføre planen. Men kan hun nå at overbevise Day inden det er for sent? og efter at han har set hende være lidt for venskabelig med den nye Elektor?

Efter afslutningen på Legend glædede jeg mig rigtigt meget til at læse Prodigy. Desværre blev jeg dog lidt skuffet, da det var lidt som om at denne bog ikke var lige så godt skrevet som den første. Desuden syntes jeg heller ikke at den var lige så spændende som Legend.

Men når det så er sagt, så syntes jeg at historien fortsætter fint og i løbet af de sidste kapitler havde jeg faktisk lidt svært ved at lægge bogen fra mig. Der er også nogle intriger mellem Tess og Day, som gør bogen endnu bedre at læse.

På de sidste sider får Day en nyhed som gør, at jeg næsten ikke kan vente med at komme i gang med det tredje og sidste bind i denne serie.

Alt i alt en god bog som jeg nød at læse, men som desværre ikke fangede mig helt så meget som den første.

Tak til forlaget Carlsen for bogen.

 Tre ord om bogen:
Trekantsdrama, spænding og kærlighed

 Stjerner:
4/5

-Amalie

English Version

 In the continuation of Legend, June and Day have escaped the Republic and are headed to Vegas to join the Patriots in the battle against the Republic. They just have one task: to kill the new Elector. But when June discovers that the new Elector isn’t anything like his father she doubts if she can go through with the plan. But can she convince Day in time? And after he has seen her getting a little too friendly with the new Elector?

After having read Legend I really looked forward to read Prodigy. Sadly I was a bit disappointed, because I didn’t think that it was as exciting as Legend.

But with that said I think that the story continues nicely and as I read the final chapters I found myself having a hard time putting the book down. There are also some intrigues between Tess and Day which make the book even better to read.

All in all a really good book which I enjoyed reading but wasn’t as exciting as the first.

Thank you to the publishing house Carlsen for letting me read this book

Three words about the book:
love triangle, excitement and love

Stars:
4/5 stars

 -Amalie


One thought on “Review of Prodigy by Marie Lu

Skriv et svar

