Anmeldelse af AutoAtlas- af Bjørn Themsen

DSC_0580 (1)

Det her er det nærmeste jeg kan komme et resume af bogen:

To venner. Den ene døende tager på et roadtrip ned gennem Europa. Undervejs sker der en masse ting bla. Møder de piger, begår kriminalitet og ser tilbage på fortiden mens fremtiden forsvinder mellem deres hænder.

Jeg havde glædet mig til at læse AutoAtlas da jeg syntes at bagsideteksten lød spændende, om end ikke lidt indviklet. Bogen er også skrevet i dette sprog og jeg må desværre sige at jeg overhovedet ikke forstod den. Jeg ved ikke om det bare er mig der ikke har sans for den slags litterære tekster og derfor ikke forstod den eller om andre har haft den samme oplevelse som jeg. I hvert fald har bogen ikke rigtig sagt mig noget da jeg ikke har kunnet fornemme selve historien i den.

Men jeg må sige at det virkelig er imponerende at forfatteren har formået at få så mange historistiske facts og fortællinger med, samt at opretholde det snørklede sprog som nogen nok elsker, men som jeg altså overhovedet ikke forstår meningen med.

Men når det så er sagt så er jeg sikker på at der nok skal være nogen som vil elske og værdsætte denne bog netop på grund af sproget og handlingen, samt de spørgsmål der bliver stillet.

Har du læst AutoAtlas og hvad syntes du om den?

Tak til forlaget Fuglekøjen

Tre ord om bogen:
Anderledes, indviklet, poetisk

Stjerner:
3/5

-Amalie


Skriv et svar

