Anmeldelse af “Skovens hemmelighed”- Jon Rex Laugen


DSC_0272Sebastian skal være hos sin faster Lycia som bor ude på landet nogle uger i sommerferien. Dette er ikke ligefrem noget han glæder sig til, men da hans mor bliver nødt til at rejse til Grønland pga. sit arbejde har han ikke rigtigt noget valg. Sebastian møder den jævnaldrende pige Nadia i skoven ved sin fasters hus og dette bliver starten på et stærkt venskab, for inden længe sker der besynderlige ting i den lille landsby, som kun knytter Sebastian og Nadia tættere sammen.

Jeg havde glædet mig rigtigt meget til at læse denne bog, både på grund af bagsideteksten men også på grund af de gode anmeldelser. Jeg må dog sige at jeg desværre blev skuffet en del, da jeg ikke syntes at bogen hverken levede op til anmeldelserne eller bagsideteksten. Jeg syntes ikke at bogen var spor uhyggelig eller uforudsigelig. Historien var lidt flad og bipersonerne manglede karakter, og selv der hvor det var meningen at historien skulle være uhyggelig, så syntes jeg ikke at den opnåede den ønskede effekt.

Dog skal det siges at sproget i bogen var rigtigt godt og at det var rigtig rart at se at det var Nadia der var den kække af de to venner, det syntes jeg giver et pust til historien som fungerede rigtigt godt. Der var også nogle sjove beskrivelser og øgenavne fx. Nazi-Noller eller Satans højre hånd.

Men dog fangede epilogen bagerst i bogen mig. Her ca. et halvt år senere skal Sebastian og Nadia ses igen, der er sket noget i deres liv som jeg ikke vil afsløre, men det gjorde mig nysgerrig og jeg håber at jeg også får mulighed for at læse 2’eren.
Alt i alt en lidt kedelig/skuffende historie.

Tak til: Jon Rex Laugen og Tellerup for bogen

stjerner: 2/5

Tre ord om bogen:
Venner, skov, mistanker.

 Er der nogle af jer der har læst den og hvad syntes i om den?

-Amalie


Skriv et svar

