Anmeldelse af “Hvidt støv, de døde vågner”-Line Kyed Knudsen.

DSC_0190

Bogen handler om Emily, der et par dage før sin 18 års fødselsdag er til fødselsdagsfest hos Palina, som bestemt ikke er hendes yndlings veninde. Emily ser til festen Palinas bedste veninde Nicole begynde at hoste og få ondt i lungerne. Dette er symptomerne på den dødelige virus der er i gang med at sprede sig. I takt med at virussen spreder sig bliver flere og flere syge og dør, men ikke Emily. På sin 18 års fødselsdag vågner Emily op til sin døde faster Linda og Lindas kæreste Willy, men de er ikke de eneste der er døde. Hele kvarteret ligger øde hen. Emily går i panik og begynder at lede efter Anthony-Palinas kæreste-som hun har været vild med længe. Men han er væk. Næste dag leder Emily efter Anthony på deres gymnasium, men det er ikke Anthony hun finder. Emily finder Rose, en anden overlevende som kommer fra en af de andre byer. Snart finder Emily og Rose, Palina, Filip og Mark som heller ikke er blevet smittet af virussen, men de mennesker som døde vågner op igen som zombier og snart bliver det en kamp bare at overleve, men hvor er Anthony? og er der flere overlevende?

“Hvidt støv, de døde vågner” er den første bog i serien om Emily og jeg havde glædet mig rigtigt meget til at læse denne bog da jeg syntes at den lød spændende og havde hørt meget godt om den. Jeg blev bestemt ikke skuffet, Line Kyed Knudsen leverer en fantastisk historie som er nem at leve sig ind i og aldrig blev kedelig. “Hvidt støv, de døde vågner,” er den første bog jeg har læst omhandlende zombier og jeg har været lidt usikker på om det var noget for mig, men forfatteren beskriver historien på en måde så det er umuligt ikke at kunne lide den og at lægge bogen fra sig igen. Sproget er flydende og personerne er så godt beskrevet at de nærmest bliver levende mellem siderne. Jeg ser meget frem til at den 2. bog udkommer. Alt i alt en rigtig god bog som er læst færdig før man har set sig om.

Tusind tak til Line Kyed Knudsen for bogen og historien.

Tre ord om bogen:
Spændene, zombier, overlevelse.